onsdag 5 maj 2010

Bondbönor 2010:1

Bondbönorna börjar redan komma upp och de är faktisk lite större än vid samma tid förra året. Detta var väldigt oväntat med tanke på hur mycket kallare de har varit i år. Tyvärr är det ännu bara köpefröerna som visar sig. Jag kanske borde ha ätit upp allt av förra årets skörd i stället för att spara lite till att sätta, men i längden håller det ju inte att vara beroende av att alltid köpa utsäde. Jag får se hur det går och förhoppningvis lära av mina misstag.

Som framgår av bilden verkar inte min kompost ha blivit riktigt färdig. Idén är ju att komma upp i så pass hög temperatur att alla frön dör. Här handlar det snarare om att inte ett enda ogräsfrö har dött. Jag borde fixa en bättre kompostbehållare, den jag har nu är i princip omöjlig att gräva i och det gör att det blir för torrt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar