torsdag 29 april 2010

Godnatt, lotten

Man måste ju få i rödbetorna före 1:a Maj, annars blir de ju för små. Så det blev en lång och varm kväll på lotten. Jag cyklade hem i t-shirt och korta cykelbyxor 21.30. Det blir kanske en ordentlig vår tillslut. Maskrosorna blommar och jag såg en minisnigel under fågelvattenfatet. Jag lät de vara ifred. Eftersom det ännu inte börjat gå åt helvete ser jag fortfarande bara visionen av hur fantastiskt prunkande det kommer att bli i år.

Nu har jag sått och bäddat in de 5 första bäddarna på höger sida. Morötter, rödbetor i H2 och mer kål i H3. Morötter och rödbetor är mer än en vecka senare än förra året. Eftersom jag inte hann bereda en ny bädd, satte jag 2 halvrader med sockerärtor och 6 stycken Asterix potatisar ifrån mataffären i bädd V6 brevid jordärtskockorna.

Det lyxiga munstycket till min vattenslang har fryst sönder under vintern, aldrig mera plast även om det är av finare märke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar