söndag 11 april 2010

Here we go again



Första planteringen för i år är gjord. Jag tog två stora hinkar av min kompost om grävde ner i första lägdan på höger sida. Denna som förra året var ett kålland skall i år bli salladsland. Jag satte; ruccola halva raden eget frö ifrån förra året och andra halva köpefrö, spenat, isbergssallad, plocksallad och rädisor. Sen på med täckduk. Förra året sådde jag första salladen 090407, så jag är några dagar efter. Även om det är kallare i år, så såg jag att ruccola som jag inte städat bort ifrån förra säsongen redan har börjat få nya blad. Så det borde inte vara för tidigt. De har givetvis inte satt på vattnet än, men jag hade vatten i min tunna så att det räckte till två kannor. Hoppas att det klarar sig till vecka 16, då de lovat att vattnet skall slås på. Förra året fick vi vatten 090421. Jag förstår inte varför de slår på vattnet så sent.
Av vitlöken jag satte i höstas verkar bara halva raden ha klarat sig. Jag får väl försöka att sätta lite snarast i resten av raden och se om hur det funkar.
Jag har också flyttat komposten och växthuset för att få plats med mer grönsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar