måndag 8 juni 2009

Växthus katastrofen

Jag har varit bortrest på ytterliggare en långhelg. Så här såg mitt fina växthus ut när jag kom till lotten idag, total sönderblåst katastrof. Dessutom fick jag ett brev ifrån kommunen där de anmodar mig att ta bort det eftersom det är ca 30 cm för högt för passa in under drivbänksreglerna. Jag skulle vilja säga att det i nuvarande skick har andra fundamentala problem än höjden för att uppfylla drivbänkskriterierna. Så det blir väl att ta fram verktygen till helgen, även om jag hellre skulle vilja resa bort då också. Jag kommer definitivt inte att vara så naiv inför vare sig naturens eller byråkratens krafter nästa gång. Tomaterna verkar i varje fall ha klarat sig, men hur det skall bli med den knoppande basilikan under de väntande 6 gradersnätterna vet jag inte. Jag tog i varje fall ner all plast och täckte med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar